ORGANISASI

CARTA ORGANISASI KURIKULUM
SEKOLAH KEBANGSAAN LKTP JENGKA 13
SESI 2019

JAWATANKUASA KURIKULUM 2019

PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
SETIAUSAHA : TN HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR (KP Sejarah)

AJK
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)

: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)

: EN. MOHD MUSTAQIM BIN MOHD ZAIN (KP Matematik)

: PN. ZUBAIDAH BINTI ABD HAMID (KP B Melayu )

: PN. RAMZIAH BINTI AHMAD (KP B Inggeris)

: EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN (KP Sains)

: EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR (KP P. Islam/Moral)

: PN. ROSNIZA BINTI MANSOR (KP Kesenian)

: EN. JAMALUDDIN BIN MAT ZIN (KP PJPK)

: EN. MOHD RASUL BIN OMAR (KP B Arab)

: PN. NURUL HIDAYAH BT ABD WAHAB (Pemulihan)

: PN. MASNI BINTI BAHARI (Prasekolah)


SENARAI TUGAS JAWATANKUASA KURIKULUM


1. Menyelaras segala dasar Kurikulum Sekolah.

2. Menyediakan mesyuarat JKS.

3. Menetapkan kursus / pengajian di sekolah.

4. Menetapkan kaedah pemantauan PdPc, pengurusan panitia mata pelajaran dan pelaksanaan aktiviti rancangan tahunan.

5. Menyediakan laporan pemantauan dan mengambil tindakan susulan.

6. Menetapkan jadual waktu persekolahan.

7. Menetapkan system pengurusan pentaksiran dan penilaian.

8. Memastikan prestasi akademik sekolah sentiasa cemerlang.

9. Menyediakan sistem fail panitia mengikut SOP dan sentiasa mengemas kini data.

10. Memastikan guru-guru mematuhi Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 4.1986 Panitia Mata pelajaran.

11. Memastikan penulisan RPT, RPH mengikut format ditetapkan.

12. Memastikan DSKP dipatuhi sebagaimana dijadualkan.

13. Merancang dan melaksanakan OPPM ke arah kecemerlangan akademik.

14. Menyediakan anggaran perbelanjaan tahunan untuk menjayakan pelaksanaan kurikulum sekolah.

15. Menentukan panitia berfungsi dengan berkesan.

16. Memastikan PSS diurus dengan sempurna dan membantu program peningkatan akademik.

17. Berusaha memperbanyak, mempelbagai BBM bercetak dan elektronik.

18. Merancang, melaksana dan menilai aktiviti program peningkatan akademik.

19. Merancang, melaksana dan menilai program perkembangan staf di sekolah.

20. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran



JAWATANKUASA JADUAL WAKTU SEKOLAH


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN

: EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR

: SEMUA GURU KELAS

: SEMUA GURU MATA PELAJARAN


SENARAI TUGAS JAWATANKUASA JADUAL WAKTU


1. Menentukan bilangan kelas dan kelayakan guru seperti peruntukan JPNP untuk disesuaikan dengan jadual waktu semasa.

2. Memastikan masa yang diperuntukan mengikut Pekeliling Waktu Kelas dan Jadual Waktu

3. Memastikan kesesuaian masa untuk matapelajaran tertentu

4. Menentukan corak jadual waktu yang digunakan sesuai dengan kehendak sekolah, iaitu anjal atau blok

5. Menyimpan semua jadual waktu induk dan peribadi untuk rujukan GPK dan Guru Besar

6. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran


JAWATANKUASA PUSAT SUMBER SEKOLAH


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI
: EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran )

: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM )

: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)

SETIAUSAHA : PN. ZUBAIDAH BINTI ABD HAMID (Guru Perpustakaan Media)

AJK
: PN. RAMZIAH BINTI AHMAD (Bahan Bantu PdPc Bercetak)

: EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR (ICT/VLE/Multimedia)

: EN. MOHD MUSTAQIM BIN MAT ZAIN (SPBT/Bilik BOSS)

: TN. HJ YAACOB BIN MOHAMED TAHIR (NILAM B. Malaysia)

: PN. ZURAIN FADIRA BINTI ZULKAFLI (NILAM B. Inggeris)

: EN. MOHD RASUL BIN OMAR (Audio Visual/Siar Raya)

: EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN (Rakaman & Dokumentasi)

: CIK LATIFAH BINTI ABD RAHIM (Galeri & Pameran)


SENARAI TUGAS JAWATANKUASA PUSAT SUMBER SEKOLAH


1. Menyediakan perancangan PSS jangka panjang dan tahunan

2. Mengurus, menjaga kebersihan dan keselamatan bilik-bilik PSS

3. Merancang, mengada dan menyelia serta menilai aktiviti menyebaran maklumat mengenai PSS kepada guru, kakitangan dan murid

4. Menyediakan peraturan penggunaan bilik dan peralatan PSS dan memastikan peraturan dipatuhi

5. Memperbanyakkan koleksi PSS (buku dan lain-lain bahan)

6. Mempertingkatkan kepelbagaian kemudahan, keselesaan dan penggunaan PSS

7. Memastikan pengurusan buku stok sentiasa kemas kini dan menghantarnya 6 bulan sekali untuk semakan serta ditandatangan Guru Besar

8. Berhubung rapat dengan PKG. BINTIPN, JPNP dan agensi-agensi lain dari masa ke semasa.

9. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran


JAWATANKUASA KECEMERLANGAN SEKOLAH (KEBITARAAN)


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : PN. RAMZIAH BINTI AHMAD

PEN. SETIAUSAHA : EN. MOHD RASUL BN OMAR


AJK
: EN. RAMLI BIN SAMAD

: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN

: PN. ZUBAIDAH BINTI ABD HAMID

: PN. NURUL HIDAYAH BINTI ABD WAHAB

: EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN

: PN. ZURAIN FADIRA BINTI ZULKAFLI

: SEMUA GURU TAHUN 6

: SEMUA GURU TAHUN 1 - 5


SENARAI TUGAS JAWATANKUASA KECEMERLANGAN SEKOLAH


1. Mengenal pasti aspek kebolehlaksanaan dan kekuatan kecemerlangan sekolah yang akan dimartabat dan diperkasakan.

2. Merancang Pelan Tektikal, Pelan Strategi dan Pelan Operasi menerusi OPPM Projek Kecemerlangan Sekolah

3. Melaksanakan dan menjayakan semua pelan yang telah dirancang dan melaksanakan pelan intervensi jika terdapat kekangan atau ketidakupayaan.

4. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran


JAWATANKUASA PERMUAFAKATAN PRASEKOLAH


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : PN. MASNI BINTI BAHARI


AJK
: PN. ROSNIZA BINTI MANSOR

: PN. HAIRUNISAH BINTI HASSAN


JAWATANKUASA PEMULIHAN 4M


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : PN. NURUL HIDAYAH BINTI ABD WAHAB

AJK
: KP B. MALAYSIA

: KP B. INGGERIS

: KP MATEMATIK

: GURU B. MALAYSIA TAHAP 1

: GURU B. INGGERIS TAHAP 1

: GURU MATEMATIK TAHAP 1


JAWATANKUASA intervensi


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : CIK LATIFAH BINTI ABDUL RAHIM


AJK
: KP BAHASA MALAYSIA

: KP BAHASA INGGERIS

: KP MATEMATIK

: GURU BAHASA MALAYSIA TAHAP 2

: GURU BAHASA INGGERIS TAHAP 2

: GURU MATEMATIK TAHAP 2


JAWATANKUASA KSSR


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : EN. JAMALUDDIN BIN MAT ZAIN

PEN. SETIAUSAHA : EN. MOHD MUSTAQIM BIN MAT ZAIN

AJK
: EN. RAMLI BIN SAMAD

: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN

: SEMUA GURU MATA PELAJARAN


SENARAI TUGAS


1. Merancang dan melaksanakan pentaksiran dan penilaian di peringkat sekolah.

2. Merancang dan menyediakan takwim serta jadual ujian bulanan dan pentaksiran.

3. Menentukan kumpulan sasaran Headcount (HC)

4. Menentukan keesahan dan kebolehpercayaan ujian.

5. Memastikan JSU dipatuh.

6. Menyediakan, menetapkan jadual penyedia soalan dan pengawasan ujian/pentaksiran dan memastikan berjalan dengan baik..

7. Mematuhi syarat kelulusan.

8. Memastikan semua guru mata pelajaran melengkapkan SAPS online menetapi ketetapan yang ditentukan KPM dan menganalisis keputusan setiap pentaksiran

9. Memberi maklum balas kepada JK Kurikulum.

10. Menyediakan bank soalan di peringkat sekolah.

11. Mengadakan taklimat TOV, Pentaksiran Pertengahan Tahun dan Akhir Tahun bersama Guru Besar, GPK Pentadbiran dan guru-guru yang terlibat.

12. Menyediakan dan mengemas kini fail-fail pentaksiran

13. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran


JAWATANKUASA PENTAKSIRAN ILIK DARJAH (PBD)


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)

NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)

SETIAUSAHA : PN. NURUL HIDAYAH BINTI ABD WAHAB

PEN. SETIAUSAHA : EN. MOHD AZHARUDDIN BIN MOHD NAZIR

AJK
: SEMUA GURU KELAS

: SEMUA GURU MATA PELAJARAN


SENARAI TUGAS


1. Merancang dan melaksanakan Pentaksiran Bilik Darjah di peringkat sekolah.

2. Merancang dan menyediakan takwim serta jadual PBD .

3. Memastikan syarat Tahap Penguasaan dipatuhi.

4. Memastikan semua guru mata pelajaran melengkapkan PBD dengan mematuhi ketetapan yang ditentukan KPM dan menganalisis keputusan setiap pentaksiran

5. Menyediakan dan mengemas kini fail-fail pentaksiran PBD

6. Memastikan semua guru kelas mencetak PBD setiap murid, menyimpan dalam fail profil murid dan mengedar satu salinan untuk tindakan ibu bapa/penjaga murid.

7. Menentukan kumpulan sasaran Headcount (HC)

8. Menentukan keesahan dan kebolehpercayaan ujian dan JSU dipatuhi

9. Menyediakan, menetapkan jadual penyedia soalan dan pengawasan ujian/pentaksiran dan memastikan berjalan dengan baik..

10. Memastikan semua guru mata pelajaran melengkapkan SAPS online menetapi ketetapan yang ditentukan KPM dan menganalisis keputusan setiap pentaksiran

11. Memberi maklum balas kepada JK Kurikulum.

12. Menyediakan bank soalan di peringkat sekolah.

13. Mengadakan taklimat TOV, Pentaksiran Pertengahan Tahun dan Akhir Tahun bersama Guru Besar, GPK Pentadbiran dan guru-guru yang terlibat.

14. Menyediakan dan mengemas kini fail-fail pentaksiran

15. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran


JAWATANKUASA PELAPORAN PENTAKSIRAN SEKOLAH RENDAH


PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
SETIAUSAHA : PN. RAMZIAH BINTI AHMAD
PEN. SETIAUSAHA : TN. HJ YAACOB BIN MOHAMED TAHIR

AJK
: GURU MATA PELAJARAN TAHUN 6 (Pelaporan PBD)
GURU PJPK TAHUN 6 (Pelaporan PAJSK)
GURU BIMBINGAN KAUNSELING (Pelaporan PPsi)

SENARAI TUGAS
1. Menyediakan takwim ujian, pentaksiran, percubaan UPSR dan UPSR 2019.
2. Menyediakan jadual penyedia soalan dan pengawasan ujian/peperiksaan.
3. Mengadakan taklimat peperiksaan awam (UPSR) bersama Guru Besar, GPK Pentadbiran dan guru-guru yang terlibat.
4. Memastikan semua urusan peperiksaan berjalan dengan baik.
5. Menyediakan dan mengemas kini fail-fail UPSR sebelum dan selepas peperiksaan.
6. Memastikan kelancaran perjalanan UPSR.
7. Membantu Ketua Pengawas UPSR.
8. Menyediakan tempat/pelan/peralatan bagi pusat peperiksaan awam.
9. Menyediakan jadual guru bertugas semasa peperiksaan awam, dan menyediakan fail, buku laporan dan sebarang data yang perlu semasa peperiksaan awam berjalan.
10. Memastikan keselamatan pusat peperiksaan awam
11. Mengurus proses pemberian slip peperiksaan awam apabila keputusan diumumkan dengan menyediakan Laporan PPSR yang terdiri daripada Ujian Pencapaian sekolah Rendah (UPSR), Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) Pentaksiran Psikometri (PPsi) dan Pentaksiran Aktiviti Jasmani, Sukan dan Kokurikulum (PAJSK)
12. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA KECEMERLANGAN UPSR

PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
SETIAUSAHA : PN. RAMZIAH BINTI AHMAD
PEN. SETIAUSAHA : TN. HJ YAACOB BIN MOHAMED TAHIR

AJK
: GURU MATA PELAJARAN TAHUN 6 (Pelaporan PBD)
GURU PJPK TAHUN 6 (Pelaporan PAJSK)
GURU BIMBINGAN KAUNSELING (Pelaporan PPsi)

SENARAI TUGAS


1. Menyediakan program meningkatkan kualiti pencapaian UPSR
2. Menyusun jadual waktu kelas tambahan, bimbingan, pemulihan dan kelas intensif.
3. Membuat analisis program dan memastikan keberkesanannya
4. Menyediakan kemudahan dan buku-buku untuk kegunaan projek.
5. Mengadakan kursus dan seminar untuk meningkatkan kesedaran dan pencapaia
6. Menyelaras dan menyelia keberkesanan program yang dijalan sepanjang tahun
7. Mengadakan perjumpaan dengan murid mengikut kumpulan headcount (HC)
8. Menghubungi penjaga dan mengatur perjumpaan bagi membincangkan prestasi murid
9. Meneliti perlakuan murid yang boleh diperbaiki untuk memaksimakan potensi diri.
10. Membantu menyediakan Laporan PPSR yang terdiri daripada Ujian Pencapaian sekolah Rendah (UPSR), Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) Pentaksiran Psikometri (PPsi) dan Pentaksiran Aktiviti Jasmani, Sukan dan Kokurikulum (PAJSK)
11. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA MBMMBI/HIP

PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
SETIAUSAHA : PN. ZURAIN FADIRA BINTI ZULKAFLI
PEN. SETIAUSAHA : PN. RAMZIAH BINTI AHMAD

AJK
: SEMUA GURU MATA PELAJARAN B. MALAYSIA
: SEMUA GURU MATA PELAJARAN B. INGGERIS

Senarai Tugas :
1. Mematuhi dasar MBMMBI dan HIP yang dilandaskan oleh KPM
2. Merancang dan melaksanakan aktiviti berkaitan MBMMBI dan HIP
3. Melengkapkan dan mengemas kini Fail MBMMBI dan HIP
4. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA ICT / FROG VLE / MULTIMEDIA
PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI
: EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)
SETIAUSAHA : EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR
PEN. SETIAUSAHA : EN. JAMALUDDIN BIN MAT ZAIN

AJK : SEMUA KETUA PANITIA

SENARAI TUGAS 1. Melaksanakan projek berkaitan ICT/Frog VLE/Blog dan Multimedia bagi pihak sekolah.
2. Menjadi sumber penting penyalur semua maklumat dan maklumbalas kepada semua perlakuan perisian yang dibekalkan.
3. Mengurus dan menyenggara kemudahan ICT dan perisian-perisian aplikasi yang dibekalkan serta menyelesaikan masalah teknikal yang mungkin timbul dengan berhubung terus pihak berkaitan seperti PKG, BTPN, KPM.
4. Memastikan ke semua infrastruktur teknologi berada dalam keadaan baik.
5. Menyediakan keperluan peralatan ICT untuk guru dan membantu serta membimbing mereka sewaktu menggunakannya dalam pengajaran dan pembelajaran.
6. Mengurus kemudahan bahan-bahan multimedia untuk kegunaan guru seperti sidang video, penggunaan LCD projector, TV connector dan sebagainya.
7. Melatih guru menggunakan kemudahan ICT secara efektif di samping menggalakkan penggunaannya di dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran.
8. Menyelaras penilaian perisian pendidikan berdasarkan kriteria penilaian yang telah ditentukan oleh KPM seperti SSQS.
9. Merancang, mengurus dan menyelaras laman web sekolah.
10. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA PERKEMBANGAN STAF/LADAP
PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI
: EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)
SETIAUSAHA : EN. MUSTAQIM BIN MAT ZAIN
PEN SETIAUSAHA : PN. NURUL HIDAYAH BINTI ABD WAHAB

AJK : SEMUA KETUA PANITIA

SENARAI TUGAS

1. Merancang Ladap peringkat sekolah bagi tahun 2019
2. Mengemas kini aplikasi ladap SPLG dari semasa ke semasa
3. Memastikan setiap staf mempunyai kelayakan ladap tidak kurang 7 hari
4. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA TRANSISI, ORIENTASI TAHUN 1 DAN PRASEKOLAH
PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI
: EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)
SETIAUSAHA : PN. LATIFAH BINTI ABDUL RAHIM
PEN. SETIAUSAHA : PN. MASNI BINTI BAHARI

AJK
: SEMUA KETUA PANITIA
: SEMUA GURU MATA PELAJARAN TAHUN 1

SENARAI TUGAS

1. Merancang Program Orientasi Tahun 1 dan Prasekolah tahun 2019
2. Mengemas kini PdPc Transisi Tahun 1
3. Memastikan semua murid Tahun 1 dan Prasekolah mengikuti Program Orientasi
4. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA BILIK GERAKANPENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI
: EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)
SETIAUSAHA : CIK ZURAIN FARIDA BINTI ZULKAFLI
PEN. SETIAUSAHA : PN. MASNI BINTI BAHARI

AJK
: SEMUA KETUA PANITIA
: SEMUA PEKERJA SWASTA PEMBERSIHAN

SENARAI TUGAS

1. Merancang pembangunan bilik gerakan
2. Mengemas kini sistem fail dan rekod di bilik gerakan
3. Melengkap maklumat terkini di bilik gerakan
4. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

JAWATANKUASA PLC & RCA

PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
NAIB PENGERUSI
: EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)
SETIAUSAHA : TN. HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR
PEN. SETIAUSAHA : EN. JAMALUDDIN BIN MAT ZIN
AJK
: SEMUA KETUA PANITIA

JAWATANKUASA PANITIA MATA PELAJARAN
PENGERUSI : EN. AZEMI BIN SAGIR (Guru Besar)
N.PENGERUSI : EN. ZAHID BIN BAKAR (GPK Pentadbiran)
SETIAUSAHA : TN HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR (SU Kurikulum)

AJK
: EN. RAMLI BIN SAMAD (GPK HEM)
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN (GPK Kokurikulum)
: EN. MOHD MUSTAQIM BIN MOHD ZAIN (KP Matematik)
: TN HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR (KP B. Melayu)
: PN. RAMZIAH BINTI AHMAD (KP B. Inggeris)
: EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN (KP Sains)
: PN. ROSNIZA BINTI MANSOR (KP B. Arab)
: EN. AZLAN BIN ABDULLAH (KP P. Islam/Moral)
: HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR (KP Sejarah)
: PN. ROSNIZA BINTI MANSOR (KP Kesenian)

SENARAI TUGAS KETUA PANITIA
1. Memperoleh DSKP semakan terkini, menyediakan dan menyelaras RPT dan RPH.
2. Menyelaras soalan ujian, menganalisis keputusan pentaksiran serta menyusun strategi intervensi/pemulihan.
3. Merancang untuk mengenal pasti dan meningkatkan pengetahuan dan kemahiran PdPc
4 Merancang, memastikan, menyedia dan memperoleh BBM bercetak, aplikasi dan elektronik..
5. Mengadakan mesyuarat sekurangnya 4 kali setahun atau lebih kerap untuk bincang perjalanan panitia, sama ada secara formal atau tidak formal.
6. Membuat minit mesyuarat setiap kali diadakan
7. Memanjangkan satu salinan minit mesyuarat untuk makluman,perhatian dan tindakan Guru Besar,GPK dan S/U Kurikulum.
8. Merancang dan menentukan aktiviti, projek untuk mempertingkatkan prestasi akademik dan projek khas murid bermasalah 3M.
9. Membuat anggaran perbelanjaan tahunan untuk mendapat kelulusan JK Kewangan sekolah dan mengawal perbelanjaan yang telah dirancang.
10. Merancang dan membangunkan OPPM Panitia dan melaksanakannya.
11. Membincang dan membuat tindak ikut Laporan Pemantauan Jemaah Nazir, Pegawai JPN, Pegawai PPD dan pentadbir sekolah
12. Bertanggungjawab atas kejayaan pelaksanaan projek dan menjalankan arahan pentadbiran.

PANITIA BAHASA MELAYU

KETUA PANITIA : PN. ZUBAIDAH BINTI
SETIUSAHA : TN HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR

AJK
: EN. RAMLI BIN SAMAD
: CIK LATIFAH BINTI ABDUL RAHIM

PANITIA BAHASA INGGERIS

KETUA PANITIA : PN. RAMZIAH BINTI AHMAD
SETIUSAHA : PN. ZURAIN FADIRA BINTI ZULKAFLI

AJK : EN. ZAHID BIN BAKAR

PANITIA MATEMATIKKETUA PANITIA : EN. MOHD MUSTAQIM BIN MAT ZAIN
SETIAUSAHA : EN. JAMALUDDIN BIN MAT ZAIN

AJK
: PN. NURUL HIDAYAH BINTI ABD WAHAB
: EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN
: EN. ZAHID BIN BAKAR
: PN. MASNI BINTI BAHARI

PANITIA SAINS KETUA PANITIA : EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN
SETIAUSAHA : EN. MOHD MUSTAQIM BIN MAT ZAIN

AJK : EN. ZAHID BIN BAKAR

PANITIA PENDIDIKAN AGAMA ISLAM / MORAL

KETUA PANITIA : EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR
SETIAUSAHA : EN. AZLAN BIN ABDULLAH

AJK
: EN. MOHD RASUL BIN OMAR
: PN. ROSNIZA BINTI MANSOR
: EN. AZEMI BIN SAGIR

PANITIA SEJARAH

KETUA PANITIA : TN. HJ. YAACOB BIN MOHAMED TAHIR
SETIAUSAHA : EN. RAMLI BIN SAMAD

AJK : EN. MOHD JUNAL BIN SEMAN

PANITIA PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATANKETUA PANITIA : EN. JAMALUDDIN BIN MAT ZIN
SETIAUSAHA : CIK LATIFAH BINTI ABDUL RAHIM

AJK
: EN. MOHD RASUL BIN OMAR
: EN. RAMLI BIN SAMAD

PANITIA PENDIDIKAN KESENIAN/MUZIK

KETUA PANITIA : PN. ROSNIZA BINTI MANSOR
SETIAUSAHA : EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN

AJK
: PN. MASNI BINTI BAHARI
: EN. MOHD MUSTAQIM BIN MOHD ZAIN
: CIK LATIFAH BINTI ABDUL RAHIM

PANITIA RBT/TMK

KETUA PANITIA : EN. ZAHID BIN BAKAR
SETIAUSAHA : EN. SAZUHARI BIN ABU HASSAN
AJK : EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR


PANITIA BAHASA ARAB


KETUA PANITIA : EN. MOHD RASUL BIN OMAR
SETIAUSAHA : PN. ROSNIZA BINTI MANSOR

AJK
: EN. AZHARRUDDIN BIN MOHD NAZIR
: EN. MOHD AZLAN BIN ABDULLAH

SENARAI TUGAS JAWATANKUASA PANITIA:

1. Memastikan objektif dan matlamat kurikulum SKJ13 tercapai.
2. Menetapkan garis panduan penyediaan RPT dan RPH
3. Menentukan target pencapaian mata pelajaran masing-masing.
4. Merancang dan melaksana program-program panitia.
5. Memastikan wujud kesinambungan proses PdPc dengan aktiviti kokurikulum
6. Menentukan proses ujian, penilaian, pentaksiran, pentaksiran berjalan lancar.
7. Menentukan DSKP dipatuhi setiap anggota panitia.
8. Memastikan jadual induk kelas dan peribadi dapat disediakan dengan sebaiknya.
9. Mengadakan perbincangan dari masa ke semasa untuk membincangkan masalah berkaitan kurikulum/panitia.
10. Membantu penyeliaan PdPc di sekolah serta lain-lain arahan Guru Besar.
11. Bertanggungjawab melakukan pengubahsuaian dari masa ke semasa berdasarkan kesesuaian dan arahan pentadbiran

No comments:

Post a Comment